Totem

Žaidimas „Totem“ (komandinio darbo, koncentracijos, kūno kontrolės, impulsų, sąmoningumo praktikavimas)

Pasiruošimas

Žaidimas gali būti žaidžiamas vietoje, kur visi žaidėjai gali sėdėti dviem eilėm ant suoliuko ar kėdžių vienas priešais kitą. Kuo didesnis žaidėjų skaičius, tuo žaidimas įdomesnis. Žaidimui jums reikės monetos ir tuščio plastikinio butelio. Žaidimas žaidžiamas tyliame kambaryje ar lauke.

Paskirtis

Šis žaidimas padeda lavinti dėmesio sutelkimą per įvairius kūno pojūčius: girdėjimą, lytėjimą. Tai taip pat geras įrankis patikrinti komandos tvirtumą, išsiaiškinti jos bendravimo sunkumus ir vienas kito supratimą. Tai puikiai tinka plačiam moksleivių ratui pradedant 7 metų vaikams ir baigiant bet kokio amžiaus suaugusiems.

Gali žaisti ir mišrios amžiaus grupės. Žaidimas padeda lavinti koncentracijos įgūdžius, skatina narius kreipti dėmesį į vienas kito poreikius, moko emocijų bei impulsų kontrolės.

Kaip taikyti

Visada yra dvi komandos. Kiekvienoje komandoje turi būti lyginis žaidėjų skaičius. Vadovas atlieka tik vieną vaidmenį – meta monetą ir užsidengia akis delnais.

Abiejų komandų nariai sėdi eilėje vieni prieš kitus. Vadovas sėdi tarp pirmų dviejų žaidėjų. Totemas – butelis – yra padėtas ant lygaus paviršiaus (kėdės ar stalo) viduryje tarp dviejų paskutinių žaidėjų eilėje.

Visi kiekvienos komandos žaidėjai susikimba rankomis iš kairės ir iš dešinės (pirmas žaidėjas susikimba tik su vienu kaimynu, paskutinis žaidėjas taip pat. Kita paskutinio žaidėjo ranka turi būti laisva ir pasiruošusi pagauti viduryje esantį butelį).

Geriausias būdas – susikibusias rankas laikyti po stalu (tai neprivaloma). Visi žaidėjai, išskyrus pirmuosius, eilėje sėdinčius šalia vadovo su moneta ir tuos, kurie sėdi eilės gale su Totemu (buteliu), turi užsimerkti ir susitelkti į rankų pojūčius. Vadovas paprašo pirmo žaidėjo, esančio prie jo, papurtyti monetą tarp delnų ir nustojus kratyti leisti jai apsiversti delne viena ar kita puse. Vadovas turi paaiškinti, kuri pusė (skaičiaus ar simbolio) pradeda žaidimą. Dažniausiai sutariama, kad skaičius (pvz., 1 ar 2 EUR) yra ženklas pradėti. Jei apsiverčia ne skaičiumi, bet kita monetos puse – su herbu ar kokiu kitu simboliu, pirmas žaidėjas neatlieka jokių veiksmų. Vadovas papurto monetą ir suspaudžia monetą delnuose. Po to vadovas lėtai atidengia delnus įsitikindamas, kad abu pirmi žaidėjai aiškiai mato monetos padėtį.

Jei moneta atsivertusi skaičiumi, pirmas žaidėjas turi suspausti savo vienintelio kaimyno ranką, kad šis perduotų impulsą grandininei reakcijai. Tolimesni kaimynai eilėje turi pakartoti veiksmą, kol paskutinis žaidėjas eilėje gaus ženklą. Kai tik paskutinis žaidėjas gauna kaimyno ženklą, jis turi čiupti butelį, stovintį tarp jo ir kito paskutinio žaidėjo iš kitos komandos. Žaidėjas, kuris pirmas pačiupo butelį, gauna tašką. Taškas reiškia, kad paskutinis žaidėjas turi sėstis į pirmojo žaidėjo vietą prie vadovo. Kiti žaidėjai eilėje turi pasislinkti per vieną vietą link pabaigos. Žaidimas pradedamas vėl. Dabar prieš tai buvęs paskutinis žaidėjas turi teisę duoti ženklą pradėti žaidimą tinkamu metu. Žaidimas baigiasi, kai visi komandos nariai pasikeičia vietomis ir grįžta į savo vietas.

Jei atsitiktų taip, kad pirmas žaidėjas suklystų po to, kai moneta apsiverčia kita puse ir pasiunčiamas signalas komandai, tai reiškia, kad reikia pasikeisti atgal per vieną vietą.